« Tagasi

Comeniuse projekti õppereis Austriasse

12. klassi õpilased käisid sügisvaheajal Comeniuse rahvusvahelise projektiga „Outside and Inside" Tšehhis ja Austrias sõpruskoolidel külas.

Õppereisil osales 38 inimest 9.-12.klassidest. Kaasas olid veel ajalooõpetaja Ene Alttoa, inglise keele õpetaja Kristi Jaason, samuti meie endine klassijuhataja ja projektijuht Kaider Vardja.

Meie teekond sai alguse koolimaja eest 22. oktoobri varahommikul kell 04.00, mil reisiseltskond oli vaatamata kellajale igati elevil ning valmis 14-tunniseks bussisõiduks meie esimesse peatuspaikka Poola.

Pühapäeva õhtul aga tervitas reisijaid Ida-Tšehhi väikelinn Nový Jičín. Kohaliku gümnaasiumi õpilased tegid meile linnas, mis meenutas väga Tallinna vanalinna, lühiekskursiooni, rääkisid ajaloost ja tutvustasid sealseid olulisemaid ehitisi. Meie jaoks kerkis aga õhku küsimus – kus on kõik inimesed? Kui Tallinna vanalinnas on ööpäev läbi näha liikumist, siis Nový Jičínis valitses täielik tühjus! Mitte ühtegi hingelist polnud!

Nový Jičínis asuvas gümnaasiumis saime pärast tutvusringkäiku sisse astuda paari tundigi. Eakaaslased elavdasid meid tantsutunniga, mis oli parajalt väsitav kõigile osavõtjatele. Koolitöötajad korraldasid meile ajaloohõngulises Štramberki linnakeses ekskursiooni. Külastasime ka linna peamist vaatamisväärsust – torni, millest avanes imekaunis vaade kogu ümbruskonnale. Lõunasööki pakuti meile hubases restoranis, kus on sajandeid pruulitud ka õlut. Lauale toodi Tšehhi rahvustoit, mis oli kindlasti huvitav kogemus kõigile: taldrikul oli kaste, lihatükk, mille peal vahukoor moosiga. Ühtlasi toodi kandikuga saiaviile, mis tuli asetada kastme sisse.

Edasiseks sihtpunktiks oli Viin. Esmalt pakkus meile puhkust äsjaehitatud noortepärane hostel. Teisipäeva hommikul sõitsime Ella Lingensi nimelisse gümnaasiumisse. Tundsime end oodatud külalistena – meile tehti ettekanne Austriast, kooli šarmantne ja sõbralik direktriss lausus tervitussõnad, õpilased olid lauale pannud küpsetisi. Meile tutvustati koolimaja, saime näha klassiruume ja külastada õppetunde. Ella Lingensi kooli õpilased palusid oma keemiaõpetajat, et ta demonstreeriks meile üht katset. See meesterahvas on väga hea huumorimeelega ning õpilaste üks lemmikuid. Tema tunnid olevat alati põnevad ning keemiakatseid tehakse tihti. Hiljuti oli mees väikese vigastuse tõttu viibinud isegi haiglas... Meie sealviibimise ajal aga õnneks mingisuguseid äpardusi ei juhtunud ning väljusime klassist elusate ja tervetena!

Päeva meeldejäävamaks sündmuseks oli sealsete õpilaste korraldatud peotantsutund, mille käigus nad õpetasid aeglast valssi, Viini valssi ning tšatšat. See oli väga kasulik meile kõigile! Õhtusööki sõime restoranis ning meiega ühinesid veel Ella Lingensi kooli direktriss, õppejuht ja mõned õpetajad. Meid tuli tervitama ka linnaosavanem. Sellest õhtust jäi ilus mälestus.

Kolmapäev, 26. oktoober oli Austrias riigipüha. Meie külastasime sel päeval kunsti- ning loodusmuuseumi. Osa reisilisi läks ka maailma ühte suurimasse raamatukokku State Hall, kus on üle 8 miljoni teose. Päeva lõpupärliks jäi Schönbrunni loss. Esmalt lummas meid hiiglaslik hoone ja kaunis ümbrus. Huvitav oli jalutada hoones ning saada osa sealsest ajaloost. Hiljem mõtisklesime klassikaaslastega, kui tore oleks kas või üheks päevaks minna ajas tagasi ja näha, kuidas seal elu käis...

Tänu teiste riikide külastamisele oleme sageli saanud tõdeda, et Eestis on nii mõndagi hoopis paremat kui mujal. Eesti on väike, kuid tubli. Siia naastes oleme alati õnnelikud, et oleme jälle kodumaale jõudnud.

Õppekäigust Austriasse on meil kõigil positiivsed mälestused. Reisil nähtu, kuuldu ja kogetu avardas meie teadmisi ja oskusi ajaloos, kultuuriloos, geograafias, inglise ja saksa keeles, kehakultuuris. Oleme tänulikud suurepärase võimaluse eest veeta aega oma klassiga ning eakaaslastega teistes Euroopa koolides: koosviibimine muutis meid veelgi lähedasemaks. Nii mõnigi meist kiindus Viini niivõrd, et lubas kunagi veel sinna tagasi minna.